Jangan Lupe Baca Ni Dulu

Kepada pengunjung blog ini, sila pastikan seandainya anda ingin membaca entri, klik pada : teruskan membaca untuk membaca entri secara keseluruhan..

p/s: entri tu bahasa mane?

Thursday, May 7, 2009

(TUTORIAL) Scheduling your articles

Assalamualaikum
div align="justify">
Hai.. kembali kita di rancangan 'Mari Belajar' (ujudke rancangan nih?) Walaupun tajuk di atas dalam Bahasa Inggersi, yang pasti artikel ini akan dibentangkan dalam Bahasa Melayu. ehe. Anda akan mula bercuti tak lama lagi? Telah pun bercuti dari menjalani sesi peperiksaan yang panjang? dan di kampung halaman tiada internet? Tak rajin untuk ke cyber cafe? (macam saya?) Tetapi tidak mahu membiarkan blog anda terbiar tidak diupdate? Maka di sini diberikan tips untuk posting articles mengikut jadual yang anda inginkan. <(Thanks to tawawfayakof)

MULA
(1) Di halaman create post, klik post option yang terletak di bahagian bawah kiri (sebaris dengan Label for this post).
(2) Kemudian, akan keluarlah bahagian untuk post date and time, di mana anda ubah sahaja tarikh dan masa mengikut yang anda kehendaki.
(3) Dah. Itu je. Tapi jangan silat tulis tarikh. Format tarikh: Month/day/Year atau 5/10/09 (saje letak tarikh akhir periksa)
Selamat mencuba dan semoga berjaya. p/s: kalau rajin, wat la tuk sebulan. Biar dia update sendiri,takyah pi cyber cafe. Tapi, kalau rajin tahap maksima, wat tuk setahun. ahaks.

No comments:

Post a Comment